Marc's brain: Aprendre a llegir

dimarts, de setembre 05, 2006

Aprendre a llegir

El govern francès ha anunciat que renuncia als sistemes més moderns per ensenyar a llegir als nens i que es tornarà a instaurar el mètode tradicional: la "Ce" amb l'"a" = "ca", etc, etc. Els opositors a aquesta mesura diuen que no hem d'anar enrere, que aprendre a llegir és una qüestió molt seriosa que no s'ha de polititzar. Crec que aquesta discussió em sembla fútil i interessada. Els professionals que ensenyen a llegir són bons o dolents en funció de l'escola i de la seva motivació personal. Malauradament això és així i es pot traslladar a altres aspectes de la vida. En el meu cas, tinc un bon record de professors que em van estimular a llegir sense complexos. I en concret de la popular escriptora Alícia Giménez-Bartlett -que em va fer de professora d'anglès i literatura espanyola-, que sent jo un adolescent, em va apropar a la bona lectura amb un mètode que potser sembla inútil: llegir el llibre en veu alta entre tots a classe. No us imagineu l'atenció que paràvem la majoria i com fruïem dels llibres (clàssics o no).
Potser en comptes de disctutir mètodes i sistemes caldria parar més atenció a les necessitats reals dels alumnes a la societat del segle XXI, proposant textos i exercicis adequats que els apropin a l'apassionant món literari.

1 Comments:

At 3:55 p. m., Blogger Salvador Macip said...

No se qui va dir que no hi ha mals alumnes sino mals professors. Un diria que amb tants anys que fa que la raça humana esta aprenent sabriem millor que funciona i que no, oi? Aprendre a llegir funciona sempre, d'una manera o una altra. El problema es estimular les ganes de llegir! Aqui es on cal ser creatius!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home